IMG_3847

Toen ik vorig najaar Tim van We Are Outsiders ontmoette, zei hij: ‘Oh ja, en in januari organiseren we een snow hike + camp in de Hoge Venen. Als je meewilt?’ Zonder goed te beseffen waarop ik eigenlijk ‘ja’ zei, had ik al enthousiast toegezegd.

Daarna probeerde ik extra compagnie te ronselen. De antwoorden varieerden van ‘ZOT!’ over ‘Dat heb ik bij de scouts/chiro al genoeg gedaan’ tot ‘JAAAAA!’. Uit die laatste categorie gingen exact drie vriendinnen over tot een daadwerkelijke inschrijving voor een weekend in de sneeuw.

IMG_3857

Ook Katleen Willaert (check haar prachtige account op Instagram) bracht een kliek vriendinnen mee, de Finse Katriina van A Forest Mind (hieronder) was er ook en zo herstelden we meteen het evenwicht in wat voornamelijk een mannending bleek te zijn. Hoera, weer een cliché de wereld uitgeholpen!

IMG_3859

We spraken om 9u ’s ochtends af in de Hoge Venen (vroeg!) en, alsof Tim het zo geregeld had, begon het vanaf dat moment ook doodleuk te sneeuwen. Je kunt wel een snow hike organiseren, maar dat het dan ook echt sneeuwt van begin tot eind – dat moét good karma zijn.

IMG_3960

Natuurlijk vond ik het best spannend en ik was benieuwd wat +24 uur buiten, rond het vriespunt, met me zouden doen. (Je wilt ons whatsappverkeer echt niet lezen. :D)

IMG_3952

Zou ik dat wel kunnen, slapen in een tentje in de kou? (Blijkbaar wel.)
Zou ik wel 15 kilometer kunnen stappen in de sneeuw? (Bleek een eitje.)
Had ik wel voldoende reservekleren mee? (Te veel zelfs.)
Er was één cruciaal ding dat één iemand ongewild over het hoofd had gezien en dat waren waterdichte schoenen. Als je een weekend buitenzit, mensen, zorg dan voor waterdichte schoenen. Ze maken het verschil tussen koude voeten van zaterdag- tot zondagmiddag, of amper kou lijden.

IMG_3968

Dingen die me verder ook opvielen:

  • De snelheid waarmee banden gesmeed worden op zo’n weekend.
  • Hoe anders iedereen eruitziet met een muts. Zeker als daar nog eens een extra verdiepinkje sneeuw op ligt.

IMG_3921

  • De onuitgesproken blijheid van iedereen dat het wel een héle andere zaterdagavond was dan wéér eens een avond in de zetel voor tv.
  • Hoe plezant het is dat we zo goed gesoigneerd werden door Tim, zijn vrouw Veerle en Jan van We Are Hooked – en niet zelf moesten klooien met vuurtjes en eitjes en soep en warm eten pintjes. (Ik heb zelf wel amper iets gedronken ’s avonds en dat heeft alles te maken met het volgende puntje.)

IMG_4042

IMG_3984

IMG_3901

  • Hoe iedereen plots zomaar zijn numbers one en two begint te bespreken (pipi en kaka, met andere woorden).
  • Hoe snel Katrien, een van mijn vriendinnen, een tent kan opzetten – in minder dan 5 minuten, mensen, my goodness!

IMG_3969

IMG_3980

  • Hoe geweldig thermisch ondergoed is (leve Woolpower!).
  • Hoe iedereen wel iets boeiends te vertellen heeft.
  • Hoe alles buiten 100.000 keer beter smaakt.

IMG_4012

  • Hoe tof het is om bij het kampvuur te zitten en dat plots een van de muzikanten, die een stukje van je jeugd kleurden, zijn gitaar bovenhaalt en je je in één klap weer 16 voelt. (Die stralende ster op de foto hieronder is gewoon Lieven van Fence, seg!)

IMG_4024

IMG_4071

  • Hoe sommige dingen gewoon niet naverteld kunnen worden. (Ja, ja, wij hadden vermout/martini bij in onze flacon, lachen.)IMG_3989

IMG_4053

IMG_4059Nu ik erover nadenk, eigenlijk kan ik dat hele weekend gewoon niet navertellen. Je had erbij moeten zijn – en daarmee is alles gezegd.

Gelukkig organiseert We Are Outsiders binnenkort nog meer hikes, onder andere dit veelbelovende Smell That Spring-weekend, en andere toffe dingen. Schrijf u snel in!

IMG_4065
(En ja, dat zeg ik zonder sponsoring, ik zeg het gewoon als het goed is, dat weet u intussen wel he.)

 

 

 

6 reacties op “Waanzinnig weekend in de sneeuw: We Are Outsiders

  1. Je houd daar precies wel ook mooie foto’s aan over, aan zo’n snow hike. 🙂 Ik zie mezelf dit ook nog wel eens doen, maar dan mss eens langs den Damart passeren voor wat sexy ondergoed…

    Like

Plaats een reactie