Door deze blog motiveerde ik mezelf het afgelopen jaar om in de categorie ‘dagtrips in het groen’ een paar versnellingen hoger te schakelen. En weet je wat? Dat was zo leuk dat ik er voor 2017 nog een schepje bovenop doe.

Daarom stelde ik een bosbucketlist samen (niet te verwarren met goede voornemens, want daar doe ik niet aan mee ;). Dingen die al lang op mijn lijstje staan maar die er op een of andere manier nog niet van gekomen waren, of waarvan het te lang geleden is dat ik ze nog eens deed. Hopelijk lukt het me dit jaar wel!

  1. paalkamperen
  2. stroomafwaarts de Ninglinspo (of een andere rivier) afstappen (was dat bij jullie ook de klassieker der klassieke middelbare schooluitstapjes?)
  3. de beste klimboom van het jaar nomineren
  4. onder een blote sterrenhemel slapen (ik heb dat echt nog nooit gedaan!)
  5. dauwtrippen aan het Schulensmeer
  6. glimwormen zien
  7. sleeën (werk asjeblieft een beetje mee, koning Winter)
  8. fietsen door het water in de Wijers
  9. een blotevoetenpad uittesten
  10. (minstens) een uur stil en alleen in het bos gaan zitten 
  11. het Pagadderpad in Dessel volgen met mijn kleuterdochters
  12. s’mores eten (hey, in Amerika is het blijkbaar International s’moresday op 10 augustus, let’s do this!)
  13. een kampvuurdiner klaarmaken
  14. een fatsoenlijk vuurke leren stoken (misschien moet ik dat doen voor ik aan .13 begin)
  15. kamperen aan de oever van de Semois
  16. Het bosboek schrijven (yes, in september in de winkels!)

En wat staat er op jouw bosbucketlist? Heb jij nog tips voor de mijne? Wat heb jij al gedaan? Wat mag ik niet missen? Wat is zwaar overroepen? Shoot! 

 

16 reacties op “Bosbucketlist: 16 buitendingen die ik dit jaar wil doen

  1. Ninglinspo al een paar keer gedaan (in alle richtingen,ook al een keer erdoor). Vorige week in Falaën een héél schoon wandeling gedaan die er zowat aan kan tippen.

    Al veel kampvuren gemaakt (scouts, weetjewel) maar van jouw kampvuurdiner wil ik wel proeven.

    Like

    1. Ja! Die zag ik ook passeren toen ik wandelingen opzocht in de Hoge Venen, die van Falaën. Bedankt om me er nog even aan te herinneren, misschien wordt het die dan wel.

      Kampvuurdiner: I’ll keep you posted. 🙂

      Like

  2. Leuke bucketlist!! Het Pagadderpad stond in 2016 op ons lijstje maar is niet meer gelukt. Hopelijk kunnen we het in 2017 wel doen.

    Ik zou zeker ook eens verschillende plekjes van Bosland bezoeken, ik schreef er al enkele keren over, ’t is hier steeds een succes bij onze kleuter!

    http://lunatiek.blogspot.be/2016/07/speeltijd-waterpret-in-bosland.html
    http://lunatiek.blogspot.be/2016/04/speeltijd-verdwalen-in-de-sahara.html
    http://lunatiek.blogspot.be/2016/04/speeltijd-de-bosbewonersroute-in-het.html
    http://lunatiek.blogspot.be/2015/10/speeltijd-de-week-van-het-bos.html

    En ook hier wordt nog steeds over gepraat:
    http://lunatiek.blogspot.be/2016/06/speeltijd-de-zoektocht-naar-het.html

    Like

  3. Als je een paalkampeerpartner zoekt, ik ben kandidaat 😉 Voor de rest: ik heb een lief in huis dat niet liever doet dan vuurtjes maken en je daar graag wil in inwijden indien nodig.

    Like

  4. Dank voor je tips! Onze coolste wandeling met kindjes van 5 en 7 was de vallei vd Hoegne in Jalhay. In putteke winter. Zalig. Met heel veel bruggetjes en rotsjes en toch weer anders dan Ninglinspo. Andere aanrader in eigen land is Het Vinne. Leuk je blog te volgen!

    Like

  5. Maar seg, wat een fijne blog is dat hier!
    Ik heb de laatste jaren ook weer het leuke ontdekt aan buiten zijn en wandelen (oh, ik haatte dat vroeger, wandelen!), er staat dan ook heel wat gelijkaardigs op mijn lijstje. Binnenkort gaan we het paalkamperen waarschijnlijks eens testen! 🙂

    Like

  6. Voor kamperen aan de Semois kan ik Camping de la Semois (toepasselijke naam) aanbevelen! Op de plattegrond een beetje kijken welke plekken het dichtst bij de Semois of aan het riviertje op de camping liggen, en die aanvragen. Wel reserveren want is populaire camping maar met reden! Geen animatie en van die zever, wel een mooi plekje in het groen!

    Like

Plaats een reactie